Jobba hos oss

Lediga jobb i Karlstad

Här kan du se alla lediga jobb i Karlstads kommun och skicka in din ansökan.

Socialsekreterare till Vuxenavdelningen

Arbetsplatsbeskrivning

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen arbetar med att ge stöd och hjälp inom individ- och familjeomsorg och till personer med psykisk funktionsnedsättning. Vi arbetar också för att motverka arbetslöshet och ansvarar för frågor som rör tobak och alkohol – såväl förebyggande arbete som tillstånd och tillsyn. Socialsekreterare, behandlingsassistenter och boendestödjare hör till de stora yrkesgrupperna hos oss.

Utredningsenheten, Vuxenavdelningen, har ansvar för myndighetsutövning gällande personer över 25 år och som har en beroendeproblematik och/eller personer med långvariga psykiska funktionsnedsättningar. Vi arbetar i nära samarbete med våra utförarverksamheter där det bl. a ingår heldygnsverksamhet, öppenvårdsbehandling samt arbetsrehabilitering- och sysselsättning.
Vi är en enhet med 21 socialsekreterare, 3 ärendehandledare och en enhetschef.

Arbetsbeskrivning

Vi söker en socialsekreterare till ett av våra team som arbetar med personer med missbruk och beroende. Som handläggare utreder du ärenden enligt socialtjänstlagen, samt följer upp beslutade insatser. Samverkan internt och externt med för klienten viktiga aktörer, är nödvändigt. Målsättningen är att man som socialsekreterare ska ha ett helhetsperspektiv utifrån klientens behov.
Som anställd på utredningsenheten så erbjuds du adekvata utbildning för målgruppen så som ASI (Addiction Severety Index) som är en strukturerad intervjumetod för bedömning av alkohol- och narkotika- relaterade problem, MI (motiverande samtal) och SIP (samordnad individuell plan). Du får en kollega som mentor som stöd i början av din anställning. Du erbjuds extern handledning samt introduktionsdagar på avdelningen, förvaltningen samt övergripande inom kommunen.

Kvalifikationer

Du har socionomexamen samt erfarenhet av myndighetsutövning. Du har ett intresse och ett engagemang för arbetet med målgruppen. Du behöver vara strukturerad, ha förmåga att arbeta självständigt. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och förmåga att samarbeta. Det är meriterande om du har utbildning i ASI, MI samt SIP.
B-körkort, manuell växellåda, är ett krav

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Omfattning
Heltid
Tillträde

Tillträde efter överenskommelse.

Ansök senast
7 maj 2017
Referensnummer
A675489
Antal arbetstillfällen
1
Kontaktperson

Ulf Meyer
Enhetschef
054-540 52 37
Facklig företrädare
Jörgen Widing
 
SSR
 
054-5405552
Övrigt

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök här

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.

Uppdaterad den