Jobba hos oss

Lediga jobb i Karlstad

Här kan du se alla lediga jobb i Karlstads kommun och skicka in din ansökan.

Registrator

Arbetsplatsbeskrivning

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

På teknik- och fastighetsförvaltningen ansvarar vi för kommunens gator och vägar, naturmark, parker, lekplatser och allmänna platser. Vi ser till att kommunens invånare har rent dricksvatten av god kvalitet, vi bygger och förvaltar kommunens fastigheter och ansvarar även för den interna servicen till kommunens verksamheter. Dessutom är vi med och utvecklar nya bostadsområden och stadsdelar.

Du kommer att organisatoriskt tillhöra enheten förvaltningsstöd och samordning på staben för de tekniska förvaltningarna. Förutom att jobba för teknik- och fastighetsförvaltningen kommer du även jobba för miljöförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen.

Miljöförvaltningen arbetar med myndighetsutövning inom områdena miljö och livsmedel samt ger information, rådgivning och upplysning i olika miljö- och konsumentfrågor. Stadsbyggnadsförvaltningen arbetar med detaljplaner, bygglov, trafikplanering, lantmäteri, kartor, geografisk information, mätning, färdtjänst och kollektivtrafiken Karlstadsbuss.

Vi finns i Inre hamn och tillsammans med de tekniska förvaltningarna arbetar vi i en aktivitetsbaserad miljö i det nybyggda Samhällsbyggnadshuset.

Arbetsbeskrivning

Du arbetar i ett team med administratörer som tillsammans garanterar att de tekniska förvaltningarna uppfyller kraven på hantering av information. Det innebär klassificering, skanning, registrering, uppföljning, statistik, utlämning av allmänna handlingar och arkivering. Till hjälp för detta används ärendehanterings-, diarie- och verksamhetssystemen W3D3, ByggR och Vision. I ditt uppdrag ingår även att ge service, stöd, och råd till de tekniska förvaltningarnas medarbetare.

Kvalifikationer

För rollen som registrator ser vi gärna att du har utbildning med inriktning på registrering, administration, informationsvetenskap, juridik eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig.

Du bör även ha flerårig erfarenhet av att arbeta som registrator i offentlig verksamhet samt god kännedom om de lagar som styr vår verksamhet. Tillsammans med övriga i organisationerna utvecklar vi verksamheten och är på väg mot en ökad digitalisering. Det är därför meriterande om du har jobbat med moderna ärendehanteringssystem och har erfarenhet av digitaliserade arbetssätt.

Vi söker dig som är strukturerad, noggrann, kvalitetsmedveten och har en god samarbetsförmåga och servicekänsla. Du ska ha god förmåga att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter samt ett intresse av att utveckla verksamheten. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Omfattning
Heltid
Tillträde

Tillträde enligt överenskommelse.

Ansök senast
30 juli 2017
Referensnummer
TFN 2017-2123
Antal arbetstillfällen
1
Kontaktperson

Maria West
Administrativ chef
054-540 45 57
Övrigt

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök här

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.

Uppdaterad den