Karlstadsbuss Kundservice Vad gäller ombord? Här hittar du till exempel information om vad du får ha med på bussen, vad som gäller vid biljettkontroller och wifi. Läs mer om vad som gäller ombord Tillgänglighet Här hittar du information om vilken tillgänglighetsunderlättande utrustning som finns på våra bussar. Läs mer om tillgänglighet Hittegods Har du glömt eller tappar något på bussen? Här finns information vart du ska vända dig Vanliga frågor och svar Läs svar på de vanligaste ställda frågorna Om bussen inte kommer Om bussen inte kommer kan du ringa till Trafikledningen på telefon 054- 21 11 80. Då får du hjälp med vart bussen är och vad som kan ha hänt. Telefonen är bemannad hela trafikdygnet. Förseningsersättning Du kan få ersättning för resa med taxi, egen bil, annat trafikbolag eller annat färdmedel som kör motsvarande sträcka som du skulle ha rest med Karlstadsbuss om du riskerar att bli mer än 20 minuter försenad till din slutdestination. Till mer information och formulär för förseningsersättning Återköp av färdbevis Du kan alltid lämna tillbaka ett periodfärdbevis som inte börjat gälla ännu. Du får tillbaka hela beloppet och det gäller alla periodfärdbevis. Läs mer om återköp av färdbevis Kontakta oss Lämna gärna ett kundärende via vårt webbfomulär. Till fomulär för att lämna ett kundärende Det går även bra att skicka e-post, ringa eller besöka oss. karlstadsbuss@karlstad.se Telefon: 054-540 46 00. Besök Kundcenter Du kan besöka vårt Kundcenter på Karlstad busstation, Drottninggatan 43. Öppet måndag-fredag klockan 07.00-20.00, lördag-söndag klockan 10.00-17.00. Kontakta oss via Facebook www.facebook.com/karlstadsbuss