Kundservice

Vanliga frågor och svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna.

Hur går bussen på julafton och midsommar?

Undrar du hur bussarna går under högtider och helgdagar?

Här hittar du dagar då trafiken går avvikande

Jag har tappat något på bussen. Vart vänder jag mig?

Hittegods som kommit in från våra bussar lämnas till vårt Kundcenter i Bibliotekshuset.   

Här hittar du kontaktuppgifter

Mitt resekort är borta, har jag förlorat värdet/perioden som var på det?

Har du registrerat resekortet i vår webbutik har du inte förlorat värdet/perioden som du hade på ditt resekort. Besök vårt Kundcenter i Bibliotekshuset så hjälper de dig. 

Hur länge kan jag ha en mobilbiljett sparad utan att aktivera den?

En mobilbiljett kan man ha sparad i 365 dagar från inköpsdatumet. Efter det försvinner biljetten om man inte hunnit använda den. 

Hur byter jag kategori på mitt resekort?

Du kan inte själv byta kategori på ditt resekort, utan du får vända dig till vårt Kundcenter i Bibliotekshuset eller besöka något av våra andra ombud.  De hjälper dig. Du ansvarar själv för bytet av kategori när du går från en ålderskategori till en annan ålderskategori. 

Min buss kommer inte, vart kan jag ringa?

Om bussen inte kommer kan du ringa till Trafikledningen på telefon 054- 21 11 80. Då får du hjälp med vart bussen är och vad som kan ha hänt. Telefonen är bemannad hela trafikdygnet. 

Vart anmäler jag eventuella skador där en stadsbuss varit inblandad?

Ta kontakt med vår trafikoperatör Keolis skadeavdelning på tel 08-519 020 00, knappval 2.

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.

Uppdaterad den