Karlstads kommuns kommunikationskanaler

Vi använder många olika kanaler för information och dialog

Du kan nå oss på många olika sätt; telefon, e-post, besök hos Kontaktcenter, via karlstad.se och appen Mitt Karlstad eller sociala medier. Här hittar du information om vilka digitala och sociala kanaler vi använder för information och dialog. 

Webbplatsen karlstad.se

Här på karlstad.se finns all information som du som kommuninvånare kan behöva. Information om det du kan behöva veta för att få vardagen att fungera, som barnomsorg, skola, vård, kollektivtrafik, gator, vägar, vatten, avlopp och fritidsaktiviteter. Här hittar du också information om hur vi jobbar för en god miljö, för att stötta näringslivet och för att bidra till Karlstads tillväxt.

Sociala medier

Facebook är en kanal som vi använder för dialog, information om vad som händer i våra verksamheter och för att snabbt nå ut vid kriser. Vi har också officiella konton på Youtube, Linkedin och Instagram:

Appar till smarta telefoner

I våra appar för smarta telefoner kan du på ett enkelt sätt nå den information du behöver, till exempel när återvinningscentralerna har öppet eller när nästa buss går. Läs mer om Karlstads kommuns appar.

Hushållstidningen Vi i Karlstad

Vi i Karlstad är en tidning till alla boende i Karlstads kommun. Från kommunen till Karlstadborna. 

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.

Uppdaterad den