Jobba hos oss

Lediga jobb i Karlstad

Här kan du se alla lediga jobb i Karlstads kommun och skicka in din ansökan.

Direktionssekreterare/handläggare

Arbetsplatsbeskrivning

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Räddningstjänsten Karlstadsregionen arbetar för att människor som bor och vistas i förbundets medlemskommuner Forshaga, Grums, Hammarö, Karlstad, Kil och Munkfors ska vara trygga och säkra. Det gör vi genom att förebygga och hantera olyckor och kriser där. Vår vision är ett tryggt och säkert samhälle. Målen för vår verksamhet är färre olyckor, minskade skador och ökad trygghet. Vår verksamhet ska genomsyras av vår värdegrund professionalism, respekt, lärande och mod.

Vi söker nu en direktionssekreterare/handläggare. Tjänsten är organiserad på avdelningen för verksamhetsstöd. Avdelningen stödjer verksamheten med kompetens inom HR, IT, ekonomi och kommunikation. Det är också den som ansvarar för vår dokumenthantering, diarieföring och arkiv.

Arbetsbeskrivning

Som direktionssekreterare/handläggare är dina arbetsuppgifter främst:
Löpande arbete kopplat till räddningstjänstens direktionen, såsom möteshantering, ärenden, kallelser, protokoll, arvoden och ersättningar.
Registrator med ansvar för diarieföring och arkiv.
Förvaltning och utveckling av våra styrande dokument.
Utveckling av förbundets användning av Sharepoint.
Personuppgiftssamordnare för räddningstjänsten.
Kontaktansvarig gentemot kommunens Kontaktcenter, bland annat vid utlämnande av handlingar.
Sekreterare vid samverkansmöten.
Övriga förekommande arbetsuppgifter är posthantering, inköp av kontorsmaterial samt bokning och skötsel av konferenslokaler med mera.

Kvalifikationer

Du har en relevant högskoleutbildning inom till exempel offentlig förvaltning, statsvetenskap eller samhällsvetenskaplig inriktning samt goda kunskaper inom kommunal- och förvaltningsrätt. Alternativt har du upparbetad gedigen arbetslivserfarenhet inom området. Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet från nämndarbete eller liknande.
Du har goda kunskaper i Officepaketet och kan producera egna dokument av hög kvalitet.
Du har kännedom om GDPR och offentlighetsprincipen.
Kunskap om dokumenthantering i Sharepoint är en merit.
Du är drivande, självgående, strukturerad, noggrann och serviceinriktad med hög kvalitetsmedvetenhet. Vidare har du en god kommunikativ och administrativ förmåga samt mycket goda kunskaper i det svenska språket både tal och skrift.
Som person är du bra på att samverka med andra.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Omfattning Heltid
Tillträde Tillträde snarast.
Ansök senast 17 oktober 2018
Referensnummer A814841
Antal arbetstillfällen 1
Kontaktperson Erik Ramsell
administrativ chef
054-5402868
erik.ramsell@karlstad.se
Kontaktperson Nils Weslien
förbundsdirektör/räddningschef
054-540 28 80
nils.weslien@karlstad.se
Facklig företrädare Josefin Nyberg
Civilekonomerna
054-540 28 07
josefin.nyberg@karlstad.se

Övrigt

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök här

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.

Uppdaterad den