Jobba hos oss

Lediga jobb i Karlstad

Här kan du se alla lediga jobb i Karlstads kommun och skicka in din ansökan.

Är du nyfiken på hur det är att jobba i Karlstads kommun? Följ oss gärna på Instagram, Karlstads största lag, @karlstadsstorstalag. Du kan även kolla in kontot på instagram.com/karlstadsstorstalag

Löneadministratörer till HR enheten på Arbetsmarknads- och socialförvaltningen

Arbetsplatsbeskrivning

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen arbetar med att ge stöd och hjälp inom individ- och familjeomsorg och till personer med psykisk funktionsnedsättning. Vi arbetar också för att motverka arbetslöshet och ansvarar för frågor som rör tobak och alkohol – såväl förebyggande arbete som tillstånd och tillsyn. Socialsekreterare, behandlingsassistenter och boendestödjare hör till de stora yrkesgrupperna hos oss.

Vi söker nu en löneadministratör till personalenheten. På enheten finns idag fem löneadministratörer som tillsammans administrerar ca. 1500 löneutbetalningar varje månad samt Heroma vikariehantering. Stabens lokaler finns intill torget på Kungsgatan mitt i centrala Karlstad.

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu två eller eventuellt tre löneadministratörer. Som löneadministratör är din huvudsakliga arbetsuppgift att arbeta med löneadministration i lönesystemet Heroma samt att tillsätta vikarier i vikariehanteringssystemet. Det innebär bland annat att registrera nya anställningar och avslut, att skriva tjänstgörings- och arbetsgivarintyg och att arkivera personalakter.

Arbetet innebär också att ge stöd till chefer och medarbetare i förekommande lönefrågor. Du kommer att ha kontakter både internt och externt. Viss information och utbildning om rutiner och regler förekommer också, såväl skriftligt som muntligt.

Kvalifikationer

Du har lägst gymnasieutbildning, gärna med administrativ eller ekonomisk inriktning. Erfarenhet av löneadministration eller en påbyggnadsutbildning till lönespecialist är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av löneadministration inom offentlig sektor och personalsystemet Heroma.

För att trivas som löneadministratör är det viktigt att du vill ge service till andra och ha många kontakter. Vidare behöver du vara noggrann, gilla att arbete mot deadlines och vara bekväm i att arbeta både med andra och självständigt.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Omfattning Heltid
Tillträde Tillträde snarast efter överenskommelse.
Längd 6 månader eller längre
Ansök senast 9 december 2019
Referensnummer A918051
Antal arbetstillfällen 2
Kontaktperson Maths Bergendahl
Personalchef
054-5405246
Facklig företrädare Nina Angeleni
Vision
054-5404757

Övrigt

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök här

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.

Uppdaterad den