Jobba hos oss

Lediga jobb i Karlstad

Här kan du se alla lediga jobb i Karlstads kommun och skicka in din ansökan.

Är du nyfiken på hur det är att jobba i Karlstads kommun? Följ oss gärna på Instagram, Karlstads största lag, @karlstadsstorstalag. Du kan även kolla in kontot på instagram.com/karlstadsstorstalag

Nämndsekreterare

Arbetsplatsbeskrivning

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. Vi arbetar också med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland våra 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet.

Överförmyndarnämnden är en av 12 nämnder i Karlstads kommun. Nämndens huvuduppgift är att utöva tillsyn över gode män och förvaltare. Verksamheten styrs huvudsakligen av reglerna i Föräldrabalken, Förmyndarskapsförordningen och Förvaltningslagen. Uppdraget är att säkerställa att förmyndare, gode män och förvaltare tar till vara sina huvudmäns rättigheter på ett bra sätt. Huvudmän kan vara barn, äldre, sjuka eller personer med någon form av funktionsnedsättning och som därmed inte kan ta till vara sina intressen, förvalta sin egendom eller sörja för sin person. Efterfrågan på gode män och förmyndare är stor och ökande i samhället. Överförmyndarenheten har i dagsläget nio medarbetare.

Arbetsbeskrivning

I tjänsten som nämndsekreterare på överförmyndarenheten kommer du att ingå i ett arbetslag på nio personer. Arbetslaget har ett nära samarbete med nämnden. I tjänsten ingår bland annat följande arbetsuppgifter:

• Självständigt handläggnings- och utredningsarbete.
• Nämndsekreteraruppgifter såsom mötesadministration, registrering av handlingar, arkivhantering och post. Nämndmöte en gång per månad.
• Beställaransvar, fakturahantering.
• Extern kommunikation tex nyhetsbrev, hemsida.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en akademisk examen inom rättsvetenskap. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta som nämndsekreterare eller har erfarenhet från myndighetsutövning. Vi söker dig som är serviceinriktad, noggrann och som har en god samarbetsförmåga. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Intresse för överförmyndarfrågor och att arbeta inom en lagstyrd verksamhet är en fördel, likaså ett intresse av att utveckla verksamheten. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper som kan komma att spela en avgörande roll vid tillsättningen

Anställningsform Tillsvidareanställning
Omfattning Heltid
Tillträde Tillträde enligt överenskommelse.
Ansök senast 24 april 2019
Referensnummer A865444
Antal arbetstillfällen 1
Kontaktperson Jessica Forssten
enhetschef, överförmyndarenheten
054 - 540 10 38
jessica.forssten@karlstad.se
Facklig företrädare Facklig företrädare nås via kommunens växel
054-540 00 00

Övrigt

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök här

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.

Uppdaterad den