Jobba hos oss

Lediga jobb i Karlstad

Här kan du se alla lediga jobb i Karlstads kommun och skicka in din ansökan.

Löneadministratör till barn- och ungdomsförvaltningen

Arbetsplatsbeskrivning

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Barn- och ungdomsförvaltningen är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi erbjuder plats i förskola och familjedaghem samt öppen förskola. Vi ansvarar också för förskoleklass, grundskola, grundsärskola och fritidshem. Hos oss finns även en kulturskola med ett varierat utbud.

Förvaltningens förskolor, grundskolor, fritidshem och särskolor är indelade i tre skolområden, Syd, Väst och Öst. Varje skolområde leds av en skolområdeschef. Till stöd för verksamheten och nämnden finns en stab som är indelad i ekonomi-, personalavdelning, avdelning för verksamhets- och ledningsstöd samt en kvalitets- och utvecklingsavdelning.
Personalavdelningen ansvarar för strategiskt personalarbete, samordning, tillämpning av lag och avtal, löneadministration, arbetsmiljö, friskvård och vikariesamordning. I personalavdelningen ingår löneenheten med tio medarbetare. Enheten leds av en samordnare. Gymnasieförvaltningens löner administreras av löneenheten.

Arbetsbeskrivning

Den huvudsakliga arbetsuppgiften är löneadministration i personalsystemet Heroma. Utfärdande av arbetsgivarintyg, tjänstgöringsintyg och anställningsavtal är en del av arbetet. Löneadministratören ger stöd till chefer och medarbetare i frågor kring lön. Arbetet innebär många kontakter både internt och externt. En viktig del är också att utbilda chefer och medarbetare.

Kvalifikationer

Du ska ha en utbildning till lönespecialist eller liknande eller ha yrkeserfarenhet av lönearbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i Heroma.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper som noggrannhet, kommunikationsförmåga och flexibilitet. Du måste kunna arbeta självständigt samtidigt som du har förmåga till samarbete. Arbetet är periodvis tidsbundet och kräver stresstålighet.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Omfattning Heltid
Tillträde Tillträde snarast efter överenskommelse
Längd Tillsvidare
Ansök senast 11 november 2018
Referensnummer A824666
Antal arbetstillfällen 2
Kontaktperson Sofia Asplund
HR-chef
054-540 29 01
Kontaktperson Marita Ambjörnsson
Lönesamordnare
054-540 34 46
Facklig företrädare Fackliga företrädare nås via Ann-Mari Brunzell
Nämndsekreterare
054-540 29 26

Övrigt

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök här

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.

Uppdaterad den