Jobba hos oss

Lediga jobb i Karlstad

Här kan du se alla lediga jobb i Karlstads kommun och skicka in din ansökan.

Ärendehandledare

Arbetsplatsbeskrivning

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen arbetar med att ge stöd och hjälp inom individ- och familjeomsorg och till personer med psykisk funktionsnedsättning. Vi arbetar också för att motverka arbetslöshet och ansvarar för frågor som rör tobak och alkohol – såväl förebyggande arbete som tillstånd och tillsyn. Socialsekreterare, behandlingsassistenter och boendestödjare hör till de stora yrkesgrupperna hos oss.

Arbetsbeskrivning

Arbetet som ärendehandledare innebär att du handleder och vägleder socialsekreterarna i deras dagliga arbete. Ärendehandledaren ansvarar också för arbetsuppgifter som syftar till att underlätta avdelningens och enhetens processer, bidra till kontinuerligt utvecklingsarbete och främja samverkan internt och externt. Det kan handla om att skapa och uppdatera adekvata rutiner, bistå enhetschef i enhetens planeringsarbete, verksamhetsutveckling och uppföljning av verksamheten. I arbetet samarbetar Du nära med enhetens övriga ärendehandledare. Det ingår också i arbetsuppgifterna att vara tf enhetschef vid behov. Du kommer att vara knuten till det team som arbetar med handläggning inom socialpsykiatri.

Som ärendehandledare kommer du att få arbeta på en enhet med kompetenta, ambitiösa och engagerade medarbetare med hög arbetsmoral. Vi erbjuder dig en arbetsplats med god stämning och samhörighet i arbetsgruppen. På vuxenavdelningens utredningsenhet är socialsekreterarna uppdelade i tre team. De har ansvar för all myndighetsutövning för personer över 25 år då det avser riskbruk och beroende, långvariga psykiska funktionsnedsättningar samt samsjuklighet, dvs handläggning och dokumentation jml SoL, LVM och kommunens del i LRV och ÖPT planering.

Kvalifikationer

Socionom med lång erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten samt arbete med vuxna personer med socialpsykiatriska svårigheter. Du ska vara väl förtrogen med lagstiftning och myndighetsutövning inom området. Arbetet ställer höga krav på förmåga till samarbete, flexibilitet och självständigt beslutsfattande och ansvarstagande. Förutom kompetens och erfarenhet kommer särskilt beaktande att göras för att komplettera gruppen utifrån personliga egenskaper och lämplighet. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är meriterande.

B-körkort, för manuell växellåda, erfordras.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Omfattning Heltid
Tillträde Tillträde efter överenskommelse.
Ansök senast 26 mars 2017
Referensnummer A661348
Antal arbetstillfällen 1
Kontaktperson Ulf Meyer
Enhetschef
054-540 52 37
Facklig företrädare Jörgen Widing
SSR
054-5405552

Övrigt

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök här

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.

Uppdaterad den