Jobba hos oss

Lediga jobb i Karlstad

Här kan du se alla lediga jobb i Karlstads kommun och skicka in din ansökan.

Projektledare

Arbetsplatsbeskrivning

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Karlstads Bostads AB ägs av Karlstads kommun och ingår i koncernen Karlstads Stadshus AB. Vi äger och förvaltar totalt cirka 475 000 kvadratmeter fördelat på ca 7 400 bostäder och 750 lokaler runt om i Karlstad. Sammanlagt är vi cirka 130 anställda som arbetar efter visionen Vi skapar hem med livskvalitet för Karlstadsborna. KBAB står inför flera stora utmaningar framöver, bland annat kring nyproduktion och att tillsammans med vår ägare bidra till att Karlstad blir en ännu bättre stad att leva och bo i.

Avdelningen för fastighetsförvaltning har som övergripande uppdrag att förvalta företagets samtliga fastigheter och kunder i nära samverkan med avdelningarna för marknad och kund och fastighetsutveckling. Enheten förvaltningsstöds uppdrag är att stötta den löpande förvaltningen i frågor rörande tekniskt stöd kopplat till underhålls- och reparationsarbeten.

Som medarbetare hos oss värdesätter vi professionalism, delaktighet och engagemang. Vi strävar också efter att ta tillvara de kvaliteter som jämställdhet och mångfald tillför arbetslivet.

Arbetsbeskrivning

KBAB söker en driven projektledare till avdelning fastighetsförvaltning. Är du en engagerad projektledare med erfarenhet av att driva byggnads- och underhållsprojekt kan detta vara ett jobb för dig!

I rollen som projektledare arbetar du med att inventera vårt fastighetsbestånd och är drivande i arbetet med vår underhållsplan. Du planerar, samordnar och leder underhållsprojekt och utredningar av underhållsbehov i nära samarbete med avdelningens förvaltare men med eget ansvar för dina projekts tidplan och budget. I uppdraget ingår även att samarbeta med kommunen och externa parter såsom myndigheter, konsulter, entreprenörer och andra leverantörer.

Exempel på arbetsuppgifter är:

- Ansvara för projektledning av underhållsprojekt.
- Upprättande och uppföljning av projektkalkyler
- Inventera fastigheterna och komplettera underhållsplanen
- Bygglov och andra myndighetsfrågor
- Entreprenadupphandling och upphandlingar av serviceavtal enl LOU
- Tillse att erforderliga besiktningar blir utförda
- Bistå Förvaltarna i budgetering, ekonomisk uppföljning samt prognosarbete i tilldelade projekt
- Uppföljning av KMA (Kvalitet, miljö och arbetsmiljö)

Kvalifikationer

Vi söker dig som har god erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom fastighets-/byggbranschen. Rollen kräver att du har kompetens för att driva byggnads- och underhållsprojekt samt kunskaper inom entreprenadjuridik, PBL, LOU och byggarbetsmiljö.

Dina personliga egenskaper är viktiga och vi söker en engagerad, ansvarstagande och resultatinriktad kollega. För att lyckas i rollen som projektledare behöver du ha ett systematiskt arbetssätt och arbeta strukturerat med att kvalitetssäkra ärenden och utveckla effektiva rutiner. Du har god prioriteringsförmåga och kan värdera olika arbetsuppgifter utifrån vad som är viktigast för bolaget. Du har ett helhetsperspektiv och är duktig på att självständigt ta ansvar och driva många olika parallella processer. Då du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt tror vi att du är förtroendeingivande och har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer.

Du har akademisk examen gärna med inriktning mot bygg alternativt motsvarande kompetens som vi bedömer likvärdig. Utbildning inom entreprenadjuridik samt BAS P/U är önskvärt. Arbetet kräver att du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift, goda kunskaper i engelska i tal och skrift samt att du har god datorvana. B-körkort är ett krav.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Omfattning Heltid
Tillträde Tillträde enligt överenskommelse.
Längd Tillsvidare
Ansök senast 27 januari 2019
Referensnummer A838522
Antal arbetstillfällen 1
Kontaktperson Petra Höyhtyä
Fastighetschef
054-540 74 53
petra.hoyhtya@kbab.se

Övrigt

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök här

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.

Uppdaterad den