Jobba hos oss

Lediga jobb i Karlstad

Här kan du se alla lediga jobb i Karlstads kommun och skicka in din ansökan.

Verksamhetsutvecklare till avdelningen för integration, försörjning och arbete

Arbetsplatsbeskrivning

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen arbetar med att ge stöd och hjälp inom individ- och familjeomsorg och till personer med psykisk funktionsnedsättning. Vi arbetar också för att motverka arbetslöshet och ansvarar för frågor som rör tobak och alkohol – såväl förebyggande arbete som tillstånd och tillsyn. Socialsekreterare, behandlingsassistenter och boendestödjare hör till de stora yrkesgrupperna hos oss.

Avdelningen för Integration, Försörjning och Arbete (IFA) handlägger ansökningar om bistånd i form av försörjningsstöd, i syfte att påskynda processen mot egen försörjning. Vi ansvarar för kommunens arbetsmarknadsfrågor samt bostadsfrågor och budget- och skuldrådgivning. På avdelningen finns också en enhet med ansvar och helhetsperspektiv för målgruppen 18-24 år.

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder dig en arbetsplats med god stämning och stark samhörighet, samt kompetenta och ambitiösa medarbetare och kollegor. Du erbjuds ett varierande och självständigt arbete. I anställningen som verksamhetsutvecklare ingår utredningsarbete, statistik och uppföljningar, internutbildning, utvecklings- och kvalitetsarbete samt rapportskrivning som underlag till nämndbeslut. Som verksamhetsutvecklare ska du utreda, planera och följa upp, samt besvara yttranden/remissvar som berör avdelningens ansvarsområde. Du ska medverka i att utveckla och driva avdelningens arbete och självständigt ansvara för utbildnings- och informationsinsatser till medarbetare. Verksamhetsutvecklaren får uppdrag av avdelningschefen. Du arbetar nära avdelningens ledningsgrupp och är ett stöd för avdelningens chefer i enheternas utvecklingsarbete.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en akademisk utbildning, socionom, samhällsvetenskaplig eller motsvarande utbildning på högskolenivå som vi bedömer likvärdig.
Vi söker en strukturerad och analytisk verksamhetsutvecklare med god administrativ förmåga, samt förmåga att snabbt sätta sig in i nya arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet av processbaserat arbete och verksamhetsutveckling. Du ska ha kunskap, intresse och erfarenhet för administration , ekonomi och utvecklingsfrågor, samt från arbete med uppföljningar, statistik och analysarbete. Även ett positivt och utåtriktat förhållningssätt med god kommunikations-och samarbetsförmåga. Vi vill att du har kunskap om socialtjänsten och framförallt inom ekonomiskt bistånd och sysselsättning/arbetsmarknadsfrågor.
Erfarenhet av utvecklingsarbete och kvalitetsarbete inom socialtjänsten är meriterande liksom kunskap inom verksamhetssystemet Viva. Du förväntas ha god förmåga att uttrycka dig såväl skriftligt som muntligt. Du ska ha god datorvana och erfarenhet av officepaketet inklusive excel. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Omfattning Heltid
Tillträde Tillträde efter överenskommelse
Ansök senast 29 oktober 2017
Referensnummer A722302
Antal arbetstillfällen 1
Kontaktperson Jessica Granbom
Avdelningschef
054-540 51 00
Facklig företrädare Nina Angeleni
Vision
054-5404757

Övrigt

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök här

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.

Uppdaterad den