Kommunledningskontoret

Kommunledningskontoret arbetar på kommunstyrelsens uppdrag med att analysera, driva på och bevaka utvecklingen och tillväxten i Karlstad och regionen. 

De samverkar med näringslivet och andra kommuner och ansvarar för kommunens ekonomi- och verksamhetsstyrning, redovisning och bokslut.

Kontoret arbetar också med juridisk rådgivning, arbetsrätt, avtalsfrågor, ledar- och medarbetarutveckling och strategier för jämställdhet och mångfald. Dessutom samordnar de kommunens kommunikations- och IT-verksamhet.  

Exempel på yrken

Statsvetare, ekonomer, kommunikatörer, personalvetare och it-tekniker.

Kontaktperson

Lovisa Nilsson, HR-specialist, kommunledningskontoret
E-post: lovisa.nilsson3@karlstad.se

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.

Uppdaterad den