Hoppa till huvudinnehållet (tryck enter)

Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!

Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 550 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten, gator, parker, lekplatser, skogsmark och den interna servicen som städ, tryckeri, fordon och konferens. Vi utvecklar infrastrukturen, bygger nya skolor och har hand om kommunens naturområden och fastigheter.

Du kommer att tillhöra HR-enheten vars uppdrag är att stötta medarbetare och chefer inom löne- och personalfrågor. HR-enheten tillhör staben som jobbar mot Parkab samt tre förvaltningar i kommunen: miljöförvaltningen, stadsbyggnadsförvaltningen och teknik- och fastighetsförvaltningen. Vi sitter i aktivitetsbaserade lokaler i Inre hamn.

HR-enheten består av sju medarbetare varav en snart ska vara föräldraledig, därför söker vi nu dig som vill vikariera som löneadministratör hos oss!

 

Arbetsuppgifter

Som löneadministratör är din huvudsakliga uppgift att arbeta med löneadministration i personalsystemet Heroma. Du kommer bland annat att göra löneregistreringar, registrera nyanställningar, planera och registrera scheman och mer därtill. Lönearbetet innebär att jobba mot deadlines och en stor del består av kontakter med chefer och medarbetare där du är ett stöd i olika lönefrågor.

Kvalifikationer

Du har lägst gymnasieutbildning, gärna med administrativ eller ekonomiska inriktning. Du ska också ha läst en påbyggnadsutbildning till lönespecialist eller liknande, alternativt att du har några års arbetslivserfarenhet av lönearbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av lönearbete inom offentlig sektor och personalsystemet Heroma.

För att trivas som löneadministratör behöver du tycka om att att ge service till andra och ha många kontakter. Vidare förväntar vi oss att du är noggrann, känner dig bekväm med ett digitalt arbetssätt, har en förmåga att själv planera ditt arbete och att du trivs i att jobba både självständigt och i team.   

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Anställningsform

Visstidsanställning längre än 6 månader

Omfattning

Heltid

Tillträdesdatum

Enligt överenskommelse

Ansök senast

Referensnummer

TFN/2021:502

Antal arbetstillfällen

1

Kontaktperson

Johanna Falkman Sjöberg, HR-chef
054-540 24 01

Christina Spets, löneadministratör
054-540 68 89