Hoppa till huvudinnehållet (tryck enter)

Administratör

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!

Vård- och omsorgsförvaltningen ger stöd åt äldre och personer med funktionsnedsättning. Här arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell vård och omsorg med människan i fokus.

Vi söker nu en framåt administratör till verksamhetsområdet Hälso- och sjukvård! Hos oss är du en i teamet med 3 administratörer och cheferna i verksamheten.

Karlstads kommuns hälso- och sjukvård ska ge en god och säker vård på lika villkor. Ett hälsofrämjande synsätt ska prägla vårt arbete där kundens integritet, självbestämmande och delaktighet ska vara centralt. Kunden ska ses som en del i teamet och ska stödjas i att utföra sin egen vård. Arbetsmetoderna ska vara hälsofrämjande, förebyggande, rehabiliterande och stärka självständigheten.

Verksamhetsområde Hälso- och sjukvård omfattar alla legitimerade medarbetare som utför kommunens hälso- och sjukvård såsom arbetsterapeuter, fysioterapeuter och sjuksköterskor samt hjälpmedelsverksamheten. De jobbar över hela Karlstads kommun hos våra kunder.

Arbetsuppgifter

Huvuduppgiften som administratör är det administrativa arbetet kring bemanning. Det innebär bland annat personalplanering, skapande av scheman för medarbetare samt administrativt arbete i anställningsprocessen. I samband med rekrytering och anställning av personal gör du exempelvis anställningsavtal, lägger behörigheter samt introducerar nya medarbetare i aktuella IT-system. Din roll är även central i flödet vid beställning av varor/tjänster och fakturahantering. Arbetet innebär mycket kontakter och samverkan med chefer samt medarbetare.

Kvalifikationer

Du har en eftergymnasial administrativ utbildning, gärna mot offentlig förvaltning och har 5 års erfarenhet av administrativt arbete i personal -och bemanningssystem. Du behöver ha mycket god datorvana då mycket av arbetet sker i olika IT-system samt Office 365. Det är meriterande om du arbetat i HEROMA, vårt personalsystem. Du har kännedom om lagstiftning som rör hantering av personuppgifter och behörigheter i olika IT- och passer- system. Du har även erfarenhet av att jobba med ekonomi, logistik och fakturahantering sedan tidigare. B-körkort innehar du också.

Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du gillar att ha kontakt med människor och har förmåga att hantera flera olika uppgifter samtidigt. Då vi jobbar i team och du har daglig kontakt med många olika medarbetare, är samarbetsförmåga en viktig egenskap. Intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra är utmärkande drag hos dig och du anstränger dig för att leverera lösningar. Du är även bra på att arbeta självständigt och är noggrann även under tidspress. Då uppdraget är brett behöver du kunna strukturera ditt eget arbete, prioritera vid arbetstoppar samt har ett stort mått av ordningssinne och en vilja att effektivisera. Du är mycket duktig på att kommunicera på svenska i både tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen att söka!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Omfattning

Heltid

Tillträdesdatum

Enligt överenskommelse

Ansök senast

Antal arbetstillfällen

1

Kontaktperson

Anna Hellberg, anna.hellberg@karlstad.se
054-540 60 60