Hoppa till huvudinnehållet (tryck enter)

Verksamhetsutvecklare till utvecklingsenheten

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.

Beskrivning

Förvaltningen är organiserad i tre avdelningar och en stab. Utvecklingsenheten är placerad i staben för arbetsmarknads- och socialförvaltningen och består av en utvecklingschef och 14 medarbetare. Utvecklingsenheten har ett förvaltningsövergripande ansvar för att samordna förvaltningens kvalitets- och utvecklingsarbete i enlighet med lagar, förordningar, politiska beslut och förvaltningsledningens mål. Genom ett samordnat arbetssätt fokuserar vi på medborgarnas behov, på digitalisering och samverkan.

Vi erbjuder dig en spännande och kreativ arbetsplats med kompetenta och ambitiösa kollegor.

Arbetsuppgifter

Vi söker nu en verksamhetsutvecklare till vår utvecklingsenhet, en ny enhet från 1 juni som du tillsammans med utvecklingschef och övriga medarbetare kommer att ges möjlighet till att vara med och forma. Anställningen avser verksamhetsutveckling i stort inom förvaltningen men främst inom missbruks- och beroendevården. I tjänsten ingår bland annat utredningsarbete, uppföljningar, statistik och analysarbete, internutbildning, samverkan med regionen, remissyttranden och rapportskrivning som underlag till nämndbeslut. Du ska medverka i att tillsammans med ansvarig chef och kollegor utveckla, planera och driva förvaltningens arbete när det gäller missbruks- och beroendevården. I tjänsten ingår att arbeta med och ha goda kunskaper om implementeringsprocesser och evidensbaserad praktik. Det ingår även att leda nätverk och vara ett metodstöd i kvalitetsarbetets olika delar.

Kvalifikationer

Du har socionomexamen eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha kunskap, intresse och flerårig erfarenhet från kommunal missbruks- och beroendevård. Likaså ska du vara insatt i olika metoder som rekommenderas i nationella riktlinjer. Anställningen kräver systematisk och analytisk förmåga. Du är engagerad och tar egna initiativ, du är van att arbeta både självständigt och i samverkan med andra. Då anställningen innebär både skrivarbete och muntlig föredragning förväntas du ha god förmåga att uttrycka dig såväl skriftligt som muntligt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av fler områden inom arbetsmarknad- och socialtjänst samt samverkan med andra myndigheter.

Körkort är ett krav.



För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Omfattning

Heltid

Tillträdesdatum

Enligt överenskommelse

Ansök senast

Antal arbetstillfällen

1

Kontaktperson

Mia Johansson
mia.johansson@karlstad.se