Hoppa till huvudinnehållet (tryck enter)

Verksamhetsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!

Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi är utsedda till modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell vård och omsorg med människan i fokus.

Beskrivning

Vi söker en verksamhetsutvecklare till hemtjänstens verksamhetsområde. Området består av 11 hemtjänstenheter, nattenhet, bemanningsenhet, larm- och serviceenhet samt administration. Som verksamhetsutvecklare är du direkt underställd verksamhetschefen och ingår i verksamhetens ledningsteam. 

Arbetsuppgifter

Som verksamhetsutvecklare är huvuduppgiften att arbeta med utvecklingsfrågor, det systematiska kvalitetsarbetet och att vara ett stöd för enhetschefer och verksamheten i det interna arbetet.
I uppdraget ingår att ta fram och implementera utvecklings- och förbättringsprocesser. Du följer även upp verksamheten utifrån ledningssystem och de kvalitetsverktyg som finns. Utvecklingsarbetet sker på uppdrag av verksamhetschefen och i nära samarbete med övriga verksamhetsutvecklare samt andra övergripande funktioner inom förvaltningen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har utbildning som socionom eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Kunskap i gällande lagstiftningar är ett måste för uppdraget. Du ska vara intresserad av att arbeta med utvecklingsfrågor, förändrings - och förbättringsarbete och att se helheten och framgången med att samarbeta. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med IBIC (individens behov i centrum). Du har erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen och har du arbetat inom hemtjänsten är det meriterande. Din kommunikativa förmåga är väl utvecklad i såväl tal som skrift och du har förmåga att arbeta självständigt och i grupp. Rollen som verksamhetsutvecklare kräver att du har en utvecklad pedagogisk förmåga då en del av uppdraget handlar om att stötta och handleda andra.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.

 


 

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Omfattning

Heltid

Tillträdesdatum

Tillträde sker efter överenskommelse

Ansök senast

Antal arbetstillfällen

1

Kontaktperson

Marita Taserud, verksamhetschef
054-540 57 09

Siv Gustavsson, bitr. verksamhetschef
054-540 58 83