Hoppa till huvudinnehållet (tryck enter)

Registrator

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!

Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 550 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten, gator, parker, lekplatser, skogsmark och den interna servicen som städ, tryckeri, fordon och konferens. Vi utvecklar infrastrukturen, bygger nya skolor och har hand om kommunens naturområden och fastigheter.

Miljöförvaltningen arbetar med myndighetsutövning inom områdena miljö och livsmedel samt ger information, rådgivning och upplysning i olika miljö- och konsumentfrågor. Stadsbyggnadsförvaltningen arbetar med bland annat med detaljplaner, bygglov, lantmäteri, kartor och geografisk information.

Som registrator tillhör du staben för de tekniska förvaltningarna (det vill säga teknik- och fastighetsförvaltningen, stadsbyggnadsförvaltningen och miljöförvaltningen) och Karlstads Parkerings AB. Staben har ca cirka 50 medarbetare fördelat på fyra enheter: ekonomienheten, HR-enheten, informationsenheten och utvecklingsenheten. Du kommer att vara placerad på informationsenheten.

Arbetsuppgifter

Du arbetar i ett team med registratorer, administratörer och nämndsekreterare som tillsammans garanterar att de tekniska förvaltningarna uppfyller kraven på hantering av information. Det innebär klassificering, skanning, registrering, uppföljning, statistik, utlämning av allmänna handlingar och arkivering. Till hjälp för detta används dokument- och ärendehanteringssystemen Lex, ByggR och Vision. I ditt uppdrag ingår även att ge service, stöd, och råd till de tekniska förvaltningarnas medarbetare.

Kvalifikationer

Vi söker dig som tidigare erfarenhet från att ha arbetat som registrator i offentlig sektor och därmed har god kännedom av de lagar som styr vår verksamhet. Vi ser gärna att du även har utbildning med inriktning på registrering, administration, informationsvetenskap, juridik eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Tillsammans med övriga i organisationerna utvecklar vi verksamheten och arbetar mot en ökad digitalisering. Det är därför meriterande om du har jobbat med moderna ärendehanteringssystem och har erfarenhet av digitaliserade arbetssätt. Vidare är du strukturerad, noggrann, kvalitetsmedveten och har en god samarbetsförmåga och servicekänsla. För att trivas i rollen har du god förmåga att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter samt ett intresse av att utveckla verksamheten. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Anställningsform

Visstidsanställning längre än 6 månader

Omfattning

Heltid

Tillträdesdatum

Enligt överenskommelse, vikariat på 1 år.

Ansök senast

Referensnummer

TFN/2021:3256

Antal arbetstillfällen

1

Kontaktperson

Arvid Dahlgren, kommunikationschef
054-540 70 23