Hoppa till huvudinnehållet (tryck enter)

Verksamhetsutvecklare

Arbetsbeskrivning

 

 

Beskrivning

Kontaktcenter hjälper vi Karlstadsbor och andra som vill komma i kontakt med kommunen. Vi ger information och vägledning om kommunens verksamhet. Vi arbetar också med utveckling av e-tjänster för Karlstads kommun och som stöd till övriga Värmlandskommuner i deras arbete med e-tjänster. Vi söker nu en ny verksamhetsutvecklare som ska arbeta med kommunens e-tjänsteplattform. 

Arbetsuppgifter

Som verksamhetsutvecklare på Kontaktcenter kommer du arbeta i en grupp med fem andra kollegor. Gruppens arbetsuppgifter är bland annat att förvalta länets e-tjänsteplattform, utveckla, och ta fram nya e-tjänster, arbeta med Kontaktcenters ärendehanteringssystem samt vara med i olika interna utvecklingsprojekt.

I tjänsten som verksamhetsutvecklare kommer du arbeta med kravställning och utveckling av e-tjänster tillsammans med handläggare inom kommunen, testarbete samt utbildning och support till användarna av e-tjänsteplattformen. I arbetet ingår också förvaltning av e-tjänsteplattformen.  

Kvalifikationer

Vi söker dig som är intresserad av både förändringsarbete och förvaltning och har lätt för att växla mellan uppdrag i olika verksamheter. Du trivs med att arbeta tillsammans med många olika medarbetare, både i din grupp och i kommunens olika verksamheter. En pedagogisk förmåga är också viktig då det ingår i arbetet att informera och utbilda användare.  

Tjänsten innehåller även mycket självständigt arbete och uppdrag pågår ibland under lång tid. Det är därför viktigt att du kan strukturer och driva ditt arbete vidare. 

Det är meriterande om du har förståelse för webbutveckling och scriptspråk samt erfarenhet av processkartläggning. 

För tjänsten krävs en examen på högskolenivå, till exempel inom systemvetenskap, kommunikation eller statskunskap, alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. 



Om Karlstads kommun
Kommunledningskontoret arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.

 

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!

 

Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering. 

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Omfattning

Heltid

Tillträdesdatum

Enligt överenskommelse

Ansök senast

Antal arbetstillfällen

1

Kontaktperson

Kajsa Beckman, Avdelningschef
054-5401062(från10/1)