Hoppa till huvudinnehållet (tryck enter)

Socialsekreterare till Utredningsenheterna FAM

Arbetsbeskrivning

 

 

Arbetsuppgifter

Vill du bli en av oss?
Östra och Västra utredningsenheterna förstärker nu sin personalgrupp med fler socialsekreterare. Utredningsenheterna tillhör organisatoriskt Arbetsmarknads- och socialförvaltningens Familjeavdelning och enheternas uppdrag är att bedöma behov av stöd och skydd för utsatta barn, ungdomar och deras familjer. Vi på Östra och Västra utredningsenheterna söker nu socialsekreterare som handlägger utredningar och bistånd enligt SoL och LVU gällande barn och unga mellan 0-18 år. Om du kommer till oss erbjuder vi dig en arbetsplats i centrala Karlstad i fina, ändamålsenliga lokaler som bidrar till att vi stortrivs med arbetet. Östra och västra utredningsenheterna är båda arbetsgrupper som består av kompetenta, ambitiösa och engagerade socialsekreterare. Båda enheterna präglas också av en stark samhörighet och en god stämning mellan kollegorna.

Vi erbjuder dig som ny, en mentor som hjälper dig att komma in i arbetet och de dagliga rutinerna. Du kommer även att tillhöra ett team med socialsekreterare där det finns en fin kultur av att alla hjälps åt och har en fin samverkan. På enheten finns också ärendehandledare, vars främsta uppgift är att handleda och vägleda dig i ditt dagliga arbete. Även extern handledning erbjuds. Vi har en väl fungerande struktur på Familjeavdelningen vilket gör att vårt arbete blir lite enklare. Alla nyanställda får en gedigen introduktionsutbildning som bland annat innehåller grundutbildning i BBIC (barns behov i centrum) samt Signs of Safety (en lösningsfokuserad utredningsmetod). Välkommen in med din ansökan.

Kvalifikationer

Socionomexamen är ett krav. Erfarenhet av arbete inom socialtjänsten myndighetsutövning barn 0-18 år är meriterande. Vi värdesätter god samarbetsförmåga, beslut- och handlingskraft, flexibilitet samt förmåga att arbeta självständigt.

B-körkort, för manuell växellåda, är ett krav.

Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.



 



Om Karlstads kommun
Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.

 

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!

 

Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering. 

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Omfattning

Heltid

Tillträdesdatum

Efter överenskommelse

Ansök senast

Antal arbetstillfällen

4

Kontaktperson

Anneli Ben Or
054-5404952

Ida-Lotta Öström
054-5405021