Karlstads grafiska profil förstärker bilden av Karlstad och ger oss ett enhetligt ansikte utåt och en tydlig avsändare.
Om du vill använda varumärket Karlstad följ anvisningarna och råden så underlättar du för mottagaren att ta till sig informationen och tydligt se att det är Karlstad som är avsändaren. På så vis blir varumärket starkare och tydligare.
Längst ner på sedan finns den grafiska profilen att ladda ner i pdf-format.
Våra typsnitt är viktiga redskap i arbetet med att bygga vårt varumärke. De skapar tydlighet och en röd tråd i allt vi gör och ska användas när platsvarumärket Karlstad är huvudavsändare. Tee Franklin Medium används i rubriker och Tee Franklin Book i kortare texter. Till brödtexter används Garamond 3.
Här är några exempel på trycksaker och kampanjmaterial för Karlstad. Se det som inspiration och exempel på hur Karlstad kan kommunicera. Karlstads trycksaker ska alltid vara färgglada och levande. De viktigaste ingredienserna i kommunikationen är vårt löfte ”varmt välkommen” och våra varma färger. Du behöver inte alltid säga ”varmt välkommen”, men mottagaren ska känna det.
Vid samarbete med andra aktörer finns det mallar framtagna för storbildstavlor där varumärket Karlstad placeras längst ner till höger på en tonad färgbakgrund. Det finns fem tonade färgbakgrunder att välja mellan.
Har kan du ladda ner InDesign mallar för digitala tavlor med Visit Karlstad som avsändare.
Har kan du ladda ner InDesign mallar för storbildstavlor med Visit Karlstad som avsändare.
Har kan du ladda ner InDesign mallar för digitala tavlor med Varmt välkommen som avsändare.
Har kan du ladda ner InDesign mallar för storbildstavlor med Varmt välkommen som avsändare.
Har kan du ladda ner InDesign mallar för digitala tavlor med Karlstad som avsändare.
Har kan du ladda ner InDesign mallar för storbildstavlor med Karlstad som avsändare.
Här kan du ladda ner platsvarumärket Karlstads grafiska profil.
Visar 7 av 7 träffar
Sidan uppdaterad: 2023-12-01