Kommer media nappa?

Imorgon torsdag 4 juni kommer Karlstadsregionens vattens styrelse ha sitt första fysiska möte. I samband med det anordnar vi en pressträff för att informera allmänheten om att det kommer bli ett gemensamt bolag.

Vi kommer att berätta mer om vad bolaget ska göra och hur det påverkar alla med kommunalt vatten och avlopp. Då har media möjlighet att träffa kommunstyrelsens ordförande i samtliga kommuner som berättar mer om varför man beslutat att bilda bolaget. Så nu håller vi tummarna för att journalisterna dyker upp och att bolaget får lite uppmärksamhet i våra lokala medier.

Om styrelsemötet

På styrelsemötet förväntas de ta beslut om följande punkter:​

  • Firmateckning​
  • Fastställande av styrelsens arbetsordning och instruktioner för ekonomisk rapportering​
  • Bolagets interna organisation​
  • Att inleda rekryteringsprocess av bolagets vd​

Sidan publicerad: 2026-06-03

Hittade du det du sökte på sidan?