Förra veckan vann Karlstads kommun pris som årets Grade Attract på Gradedagarna i Stockholm. Priset tilldelas en organisation som på ett kreativt sätt har använt digitala möjligheter för att sticka ut som en attraktiv arbetsgivare och locka rätt talanger.
– Det här är fantastiskt kul och ett kvitto på att vi gör ett bra jobb för att locka medarbetare. Kommunikation och HR jobbar tätt tillsammans med verksamheterna för att utveckla och stärka vårt arbetsgivarvarumärke, säger Gunilla Nilsson, HR-direktör.
Motiveringen till att Karlstads kommun vann pris som årets Grade Attract är:
”Här hittar du stolta kollegor som med äkta arbetsglädje utvecklar staden långsiktigt och hållbart. På ett glatt, snyggt och genomtänkt sätt har denna organisation jobbat hårt med sitt arbetargivarvarumärke och för att förstärka den redan välkända bilden av solen som skiner över staden – årets pris för Grade Attract går till Karlstads kommun!”
– Karlstads kommun har alltid varit bra på att attrahera talanger, det vi gjort på senaste tid är att vässa vår kommunikation ytterligare. Våra nya rekryteringsannonser är en del i arbetet med att säkra den framtida kompetensförsörjningen och det finns en röd tråd i vad och hur vi kommunicerar. Vi är jätteglada för priset och jobbar nu vidare med att stärka bilden av Karlstads kommun som en attraktiv arbetsgivare, säger Liselott Hjärpe, HR-strateg på kommunledningskontoret.
Gradedagarna är ett HR-event för alla Grades kunder och en mötesplats där HR-experter, branschledare och intressanta talare sammanstrålar för att utforska de senaste trenderna inom HR, dela sina erfarenheter och skapa meningsfulla kontakter.
Fyra priser delades ut under eventet och här är vinnarna:
Sidan uppdaterad: 2023-12-01