Skutberget-bada

Denna artikel är äldre än 6 månader och kan därför vara inaktuell.

Nytt utegym på Skutberget

Det är vår och det finns ett nytt utegym på Skutberget. Det är klart att användas från och med 25 april 2023.

Skutberget ligger 7 kilometer väster om Karlstad centrum och erbjuder både rekreation och aktiviteter för alla åldrar och intressen. Det finns bad- och lekplatser, naturstigar och motionsspår och nu även ett nytt utegym i anslutning till det motionsspåret.

Invigning

Den 23 maj kommer utegymmet att invigas officiellt och det går bra att använda utegymmet redan nu.

Utegym i Karlstads kommun

Karlstads kommun har nu elva utegym som alla invånare har fri tillgång till. I anslutning till utegymmen finns alltid någon form av motionsspår.

Skutbergets utegym

Sidan publicerad: 2023-04-25