Del av Motionscentralens baksida med vänern synlig.

Denna artikel är äldre än 6 månader och kan därför vara inaktuell.

Fuktskada i herrarnas bastu på Motionscentralen

(Uppdaterad den 8 november 2023) Under våren upptäcktes en fuktskada i herrarnas bastu och den är därför stängd för närvarande.

Vid fläktbytet i vintras så upptäckes skador i herrbastun som gjorde att bastun behövde stängas. För att kunna öppna igen så behöver en omfattande renovering göras. Delar av yttertakets råspont och 5 takstolar är rötskadade och behöver bytas ut. Tidsplanen skjuts framåt med cirka 6 veckor, ny tid för färdigställande blir i vecka 48. Hela projektets budget beräknas till 2.2 miljoner.

Damer och herrar delar på befintlig bastu

Med anledning av detta håller den befintliga bastun på Skutberget öppet en extra dag vilket gör att damer och herrar delar upp dagarna enligt nedan:

Torsdagar, fredagar och lördagar

Damernas bastudag. Herrarna kan byta om i herrarnas omklädningsrum men har inte tillgång till dusch och bastu.

Tisdagar, onsdagar och söndagar

Herrarnas bastudag. Damerna kan byta om i herrarnas omklädningsrum men har inte tillgång till dusch och bastu.

Övriga dagar byter alla om i ordinarie omklädningsrum. Observera att herrarna inte har möjlighet att duscha i herrarnas omklädningsrum.

Sidan publicerad: 2023-06-02