Administrera uppgifter i Rbok

Här finner du information och instruktionsfilmer om hur man administrerar kunduppgifter och användare i Rbok.

Kunduppgifter

Här kan du se en introduktionsfilm om hur du ändrar era kunduppgifter

Administrera användare (förening)

Föreningsadministratören kan lägga till en ny användare i föreningen i Rbok till exempel en administratör eller gruppledare.

  1. Gå till Karlstads kommun - Rbok Länk till annan webbplats.
  2. Klicka på logga in och legitimera dig med ditt bank-id
  3. Gå till Administrera i menyn och klicka på fliken "Användare".
  4. Kicka på "Ny användare" och en ny ruta kommer upp på bildskärmen.
  5. Fyll i uppgifterna som i exemplet på bilden ovan, ange Kund som inloggningsmetod. Fyll i hela personnumret (12 siffror) i en följd utan mellanslag, fyll i för- och efternamn samt vilken roll du tilldelar personen.
  6. Nedan kan du se en film om hur man lägger till en användare.

Roller (förening)

Här kan du se en introduktionsfilm om hur du som föreningsadministratör kan hantera era ledares olika roller.

Taggar för sidan

Föreningsliv och stöd

Sidan uppdaterad: 2023-12-01

1 Juli 2024