Risk för skogsbrand i Värmlands län

Just nu varnar SMHI om att risken för bränder i skog och mark är stor eller mycket stor. Det är viktigt att du som privatperson eller verksamhetsutövare anpassar ditt agerande utifrån rådande läge. Tänk på att du är ansvarig för den eld du tänder och för eventuella skador den orsakar.

Beslut i korthet från stadsbyggnadsnämnden 24 januari 2024

Nämnden fattade bland annat beslut om bygglov för två flerbostadshus med 119 lägenheter i Gräsdalen. Uppdrag för att ta fram områdesbestämmelser gavs, Parkeringsplanen godkändes och detaljplan för Norra Dingelsundet antogs. Hör ordförande Anders Tallgren, (S), berätta om några av onsdagens beslut.

Beslut i korthet i text

Önskar du ta del av fler ärenden och läsa besluten i text kan du klicka nedan.

Sidan publicerad: 2024-01-26