Om du vill överklaga ett beslut som gäller ditt eget ärende eller ett där du berörs, så kan du göra det skriftligen. Därefter prövar länsstyrelsen ärendet igen.
Har du frågor är du välkommen att höra av dig till Kontaktcenter. Våra kommunvägledare kan ge svar direkt på frågor som gäller anmälan och ansökan om bygglov samt status på ditt ärende. De hjälper också till med att beställa ritningar.
Bygglovsenheten nås via Kontaktcenter på telefon 054-540 00 00:
Måndagar, onsdagar och fredagar 10.00-12.00
Gustaf Lovéns gata 30, Samhällsbyggnadshuset
652 26 Karlstad
Besökstider: Måndagar, onsdagar och fredagar 10.00-11.30
Boka gärna ditt besök i förväg.
Västra Torggatan 26, Bibliotekshuset
651 84 Karlstad
Öppettider: Måndag till fredag 08.00-16.30
Du kan överklaga beslut som du inte håller med om. Till exempel beslut om
Vill du överklaga ett beslut så ska du göra det skriftligt inom fyra veckor från det att beslutet meddelats i tidningar, på den digitala anslagstavlan eller direkt via mejl.
I de beslut där du fått informationen via brev måste du överklaga inom tre veckor. Stadsbyggnadsförvaltningen stämmer av att din överklagan skickats in i tid, därefter prövar länsstyrelsen ärendet.
Du kan skicka din överklagan via e-post:
karlstadskommun@karlstad.se
eller som brev:
Stadsbyggnadsförvaltningen
Karlstads kommun
651 84 Karlstad
Besluten meddelas allmänheten via brev, kommunens digitala anslagstavla eller som kungörelser i post- och inrikestidningar. Där hittar du beslut genom att söka på fastighetsbeteckning. Du som själv varit ansökande får ditt beslut direkt via mejl eller brev.
Sidan uppdaterad: 2024-09-10