Varumärket är allt det som vi förknippas med – känslor och associationer. Varumärkesplattformen tydliggör egenskaper och värden som vi vill förknippas med.
I kommunens varumärkesarbete har vi två skilda varumärken: kommunverksamhetens och platsens.
Karlstads kommuns varumärke används för att kommunicera kommunens uppdrag och verksamhet. Närmare bestämt allt det vi erbjuder som exempelvis vård, skola,omsorg, kultur och skötsel av staden.
Karlstads kommuns varumärkeslöfte är "Lite gladare dagar". Det ska genomsyra känslan i kommunikationen och fungera som en ledstjärna.
Platsvarumärket används för att på ett enhetligt sätt marknadsföra och kommunicera kring platsen Karlstad. Till exempel i kommunikation gentemot potentiella nyinflyttare, besökare, studenter och etablerare.
Varumärkesplattformen är ett strategiskt styrdokument i det varumärkesbyggande arbetet. Karlstads kommuns grafiska profil och varumärkesplattformen är våra viktigaste verktyg i det arbetet.
Då är du välkommen att kontakta Linda Olsson, kommunikationsstrateg.
Mejla till linda.olsson@karlstad.se eller ring 054-540 10 23.
Sidan uppdaterad: 2023-05-11