restaurang- och livsmedelsprogrammet Bar
Jeanette Dahlström

Sjung om studentens lyckliga dag!

Nu är det äntligen vår och sköna maj. Det är inte många veckor kvar på vårterminen och studenttider närmar sig.

TA BORT DENNA SIDA!

I Skolmuseets bildsamling hittade vi denna härliga bild på några glada studenter vilket får bli månadens dokument för maj. Bilder är tagen den 19 maj 1936 på trappan till Karlstads högre allmänna läroverk, nuvarande Tingvallagymnasiet.

Det finns en förteckning till bilden men den har sina luckor. Kanske känner du igen någon på bilden? Kontakta gärna kommunarkivet om du har uppgifter.

Studenter 19 maj 1936

1. Söderström Karl-Axel ( bibliotekarie vid kth) L III 3

2. Öhman Alf (övertandläkare, Gbg) --”--

3. Malmgren Börje (präst, Karlstad) --”--

4. Embro Kjell (adjunkt) --”--

5. Englén Karl-Erik L IV 4

6.

7.

8.

9.

10. Gräslund Lars (direktör SAF) L IV 4

11.

12. Larsson Karin (präst, Åsarne) L III 3

13. Axelsson Britta f. Thorèn Karlstad --”--

14. Ronge Anna-Lisa (banktjänsteman Sthlm) --”--

15. Olsson Gulli H (bitr.distr.chef. Borås) --”--

16. Forsheim Gunnel f. Cervén (adjunkt Sthlm) --”--

17. Lundberg Ingrid f. Hemmingsson (farm.kand. Sthlm) --”--

18. Thorngren Kerstin f. Nygren Lidingö --”--

Högre allmänna läroverkets arkiv finns på Värmlandsarkiv. Tingvallagymnasiets arkiv finns i Kommunarkivet.

Sidan publicerad: 2023-12-01