Hoppa till huvudinnehållet (tryck enter)

Studentmedarbetare

Tre personer samtalar framför presentation i kontorsmiljö.

Karlstads kommun har möjlighet att ta emot studenter från universitet och högskola som ”Studentmedarbetare”.

Varför anställer vi studentmedarbetare?

  • Du som student kan tillföra nya perspektiv och har färsk kunskap inom ditt område.
  • Studenter kan vara en extra resurs vid exempelvis projekt eller utredningar.
  • Vi stärker vårt arbetsgivarvarumärke, på både kort och lång sikt.
  • För dig som student är det värdefullt med arbetslivserfarenhet och att få in en fot på arbetsmarknaden.

Vad är skillnaden på att anställa en student på en vanlig anställning och som studentmedarbetare?

Avtalet för studentmedarbetare är reglerat så studenten högst får arbeta i genomsnitt 15 timmar/vecka och det är tydligt att arbetet inte får inkräkta på studierna. Uppdraget ska ha koppling till de studier som studenten bedriver och hen ska ha en utsedd handledare.
Anställningen gäller en termin i taget, med möjlighet till förlängning (inte under sommarlov).

Så här söker du jobb hos oss

Alla våra lediga jobb hittar du på sidan Lediga jobb och du söker tjänsten direkt i vårt rekryteringsverktyg här på webben.

Kontakt

Camilla Teigen, HR-strateg, kommunledningskontoret, e-post; camilla.teigen@karlstad.se.