Sola i Kallsta

Text

Föreläsning: Du, jag och andra - hur vi hittade fungerade strategier i NPF-vardagen

Välkommen på den kostnadsfria föreläsningen "Du, jag och andra" med Malin Ekström (legitimerad arbetsterapeut) och hennes dotter Tova.

”Du, jag och andra” handlar om vikten av att kunna se och förstå utmaningar och svårigheter ur olika perspektiv och hur man kan använda sig av detta för att hantera olika situationer.
I detta fall handlar det om Tova, som under mellanstadiet hamnade i ofrivillig skolfrånvaro.

Under föreläsningen delar Malin och Tova med sig hur dom tillsammans tog sig fram till där hon är idag några år senare - en lycklig 19 årig tjej som tagit studenten.

Föreläsningen belyser även:

• Vikten av att skapa trygghet och tillit i komplexa situationer och på vilket sätt detta kan påverka möjligheten att ta sig framåt.
  • Bemötande och vikten av att man pratar om samma saker, information och kommunikation.
  • Hur man tillsammans kan hitta strategier i vardagen för personer med NPF utmaningar.

Under föreläsningen bjuder vi även på enklare kvällsfika.

Dag, tid och plats

När? Tisdag den 20 februari klockan 16:30-20:00

Var? Arenan, Stadsbiblioteket, Västra Torggatan 26, Karlstad

Ingen föranmälan krävs för att delta på plats.

Vill du delta digitalt kan du anmäla dig genom att ta kontakt med Medborgarskolan. Länk till annan webbplats.

Föreläsningen arrangeras av Karlstads kommuns anhörigstöd och Medborgarskolan.

Sidan publicerad: 2024-02-06