Bildcollage ur utställningen Kvinnans plats

Se utställningen Kvinnans plats 6-11 mars

Sommaren 2023 arbetade sex feriearbetare med att forska om personer och platser som haft betydelse för kvinnohistoria i Karlstad. 6-11 mars ställer de ut sitt arbete i Bibliotekshuset.

Fredag 8 mars på Internationella kvinnodagen blir det vernisagemingel klockan 16.00-18.00 på entréplan i Bibliotekshuset. Ungdomarna kommer att finnas på plats och berättar om sina verk, personer och platser.

Om kvinnorna och platserna kan du även läsa här på webben: karlstad.se/kvinnansplats

Du kan även hitta dem i stadsvandringskartan i Mitt Karlstad -appen.

Sidan publicerad: 2024-03-05