Charlie Eriksson

Föreläsning om psykisk ohälsa 26 mars

Välkommen på en kostnadsfri föreläsning om psykisk ohälsa med Charlie Eriksson 26 mars i Sundstaaulan.

2013 drabbades Charlie Eriksson av en djup depression och han gjorde flera självmordsförsök. I slutet av 2013 startade han organisationen Aldrig Ensam. Mottot för Aldrig Ensam är att ingen ska behöva leva med psykisk ohälsa i hemlighet. Charlie är en stor förebild för många och har lyckats sätta ord på något så tabubelagt som psykisk ohälsa. Alla kan drabbas – antingen själv eller som anhörig.

Charlies gripande, men hoppfulla historia, trollbinder och skapar en magisk känsla. Välkommen att lyssna och ta del av hans historia!

17.15 Mingeltorg med utställare och möjlighet att köpa fika
17:45 Vi öppnar dörrarna till aulan
18.00 Föreläsning med Charlie Eriksson
19.30 Avslut

Plats: Sundstaaulan.

Föreläsningen arrangeras i samarbete mellan RF-SISU Värmland och Karlstads kommun.

Anmälan görs senast 22 mars här. Länk till annan webbplats.

Sidan publicerad: 2024-03-08