Kund- och brukarundersökningar
Kommunens personal är trevlig och tillmötesgående. Karlstadsborna är mycket nöjda med servicen som kommunen erbjuder. Det visar de kund- och brukarundersökningar som koncernen Karlstads kommun genomför regelbundet.
-
Kontaktcenter
Västra Torggatan 26, Bibliotekshuset
651 84 Karlstad
Öppettider: Måndag till fredag 08.00-16.30
Kund- och brukarundersökningar görs för att ta reda på vad Karlstadsborna tycker om den service som kommunen utför. De görs inom många olika områden, till exempel inom äldreomsorgen. Resultaten ligger till grund för kommunens kvalitets- och utvecklingsarbete. Det finns privata utförare av vissa tjänster, till exempel inom vård och omsorg. De erbjuds också att delta i undersökningarna.
Undersökningar per område
Välj inom vilket område du vill läsa om kund- och brukarundersökningar.
Arbetsmarknads-och socialförvaltningen genomför olika typer av kund- och brukarundersökningar i det ordinarie systematiska uppföljningsarbetet. Förvaltningen tycker att det är viktigt att följa våra medborgares åsikter kontinuerligt.
I flera av verksamhetens utvecklingsuppdrag används också metoden tjänstedesign, där medborgares åsikter är en del i arbetet.
Varje år får omsorgstagare inom funktionsstöd svara på frågor om hur de uppfattar service och kvalitet. Alla privata och kommunala utförare ingår i undersökningen som visar att omsorgstagare känner sig trygga och nöjda med den hjälp de får.
Varje år får omsorgstagare inom äldreomsorgen svara på frågor om hur de uppfattar service och kvalitet. Alla privata och kommunala utförare ingår i den nationella undersökningen. Resultatet av undersökningarna presenteras på Äldreguiden som är en webbplats av Socialstyrelsen.
Sidan uppdaterad: 2024-11-20
Hittade du det du sökte på sidan?