Vill du bli kontaktperson till någon som utsatts för våld

Bli kontaktperson åt en medmänniska! Att vara kontaktperson innebär att ni träffas ett par gånger i veckan. I uppdraget kan du hjälpa till med att bryta isolering och skapa nytt nätverk, ge stöd vid myndighetskontakter och hjälpa personen att etablera sig i Karlstad.

För att bli kontaktperson ska du vara över 18 år och ha körkort. Det är bra om du som person är lugn, trygg och utåtriktad. Innan du kan bli kontaktperson görs en utredning av oss på socialtjänsten som bland annat består av intervjuer, referenstagning och registeruppgifter. Karlstads kommun följer SKR:s riktlinjer för arvode och omkostnader. Som kontaktperson har du tillgång till stöd av en erfaren socialsekreterare för rådgivning.

Välkommen att kontakta mig för frågor eller funderingar!

Veronica Eriksson. Telefon: 054-540 51 12. E-post: veronica.eriksson@karlstad.se

Sidan uppdaterad: 2024-04-18