Vår logotyp

Här kan du ladda ner Karlstads logotyp med den glada solen.

Karlstads kommun har en unik symbol och en unik historia. Det handlar om vår sol och de historier och värden som hör till den. Dels vår historiska glada värdshusvärdinna, Sola i Karlstad. Dels människornas öppna och glada sinnelag och de många soltimmarna. I en glad kommun så blir det mesta lite lättsammare. Vi kommunicerar också gärna med glimten i ögat.

Våra kärnvärden är:

• varm och vänlig,
  • driftig och engagerad,
  • ordning och reda.

Logotypen finns i tre varianter

• Karlstads kommun
  • Karlstad.se
  • City of Karlstad

Observera att logotypen är upphovsrättsskyddad. Den får bara användas när Karlstads kommun är avsändare av innehållet. Logotypen måste alltid användas i sin helhet. Den får inte förändras eller förvanskas. I vår grafiska handbok kan du läsa mer om hur Karlstads kommuns logotyp får användas.

Visar 3 av 3 träffar

Har du frågor om vår logotyp?

Då är du välkommen att kontakta Linda Olsson, kommunikationsstrateg.
Mejla till linda.olsson@karlstad.se eller ring 054-540 10 23.